Αυτήν την πρωτομαγιά την πέρασα στην Αθήνα.
Είχα καιρό να πάω και είχα δει ότι καλούνταν μια πορεία στην πλ.Βικτωρίας με καλή οργάνωση. Συγκεκριμένα είχα δει ότι ήδη από τον Μάρτιο είχαν γίνει 7 (!!!) ανοιχτές συνελεύσεις για να οργανωθεί η φάση, ότι πριν την πρωτομαγιά η "Εργατική Συνέλευση για την Πρωτομαγιά 2009" (http://protomagia2009.blogspot.com/ ) έκανε ανοιχτή εκδήλωση στην πλ.Κουμουνδούρου αλλά και μια προβολή βίντεο στο Πάρκο Κύπρου και Πατησίων, είχα μάθει ότι συμμετείχαν πρωτοβάθμια σωματεία, εργατικές συλλογικότητες, εργαζόμενοι. Ήταν μια διαδικασία που γενικά, «απ΄ έξω», έδειχνε καλά οργανωμένη, και το κείμενο της επικέντρωνε σε ένα συγκεκριμένο θέμα, την επισφάλεια. Ήταν μια διαδικασία που για πρωτομαγιά δεν την έχουμε συνηθίσει, καθότι οι περισσότερες πρωτομαγιάτικες πορείες οργανώνονται με διαδικασίες άψε-σβήσε: μια βδομάδα πριν την 1η Μαΐου πέφτουν τηλέφωνα «σε γνωστούς» και γίνονται μία, άντε δύο συνελεύσεις για την πρακτική οργάνωση. Διαδικασίες δηλαδή που δεν γίνεται πραγματική γνωριμία και κουβέντα αλλά που απλά βγάζουν ένα κάλεσμα και μια αφίσα και κάνουν μια δράση.
Καθώς κατέβαινα για τη Βικτώρια πέρασα από το Μουσείο. Εκεί είδα το εξής: πρωτοβάθμια σωματεία (Ιντρακόμ, Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών κ.α.) που ανήκουν σε αυτό που λέμε «ανεξάρτητη πτέρυγα του εργατικού κινήματος» (δυνάμεις με κριτική σε ΓΣΕΕ και ΠΑΜΕ). Πάρα πολλά πανό οργανώσεων της εξω-κοινοβουλευτικής Αριστεράς, πολλά περισσότερα από τα σωματεία. Ένα μπλοκ αναρχικών. Και αρκετό κόσμο, που δεν μπορώ να τον υπολογίσω ακριβώς.
Μετά κατέβηκα στην Βικτώρια. Εκεί ο κόσμος ήταν λίγο πιο πολύς (νομίζω) από το Μουσείο, με πιο πολύ «σύνθεση Δεκέμβρη» (δηλαδή περισσότερη νεολαία – δες και μια άποψη μελών του ΣΥΡΙΖΑ για αυτό στο http://enosy.blogspot.com/2009/05/blog-post.html ). Ήταν σωματεία, νέες εργατικές συλλογικότητες π.χ. από τα ΜΜΕ, η ΠΕΚΟΠ που δίνει μεγάλη μάχη όπως ενημερώθηκα, εκπαιδευτικοί και από τις Παρεμβάσεις και από την πρωτοβουλία για την αυτό-οργάνωση της εκπ/σης κ.α.
Τι συνέβη;
Στην ουσία ένα σύνολο πρωτοβάθμιων σωματείων και εργατικών συλλογικοτήτων που δεν έχουν αναφορά στην ΓΣΕΕ και το ΠΑΜΕ αλλά αντίθετα αποτελούν ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ την «ανεξάρτητη πτέρυγα του εργατικού κινήματος» δεν μπόρεσαν να κατέβουν από κοινού στον δρόμο. Και το ερώτημα, γιατί; Και ακόμα πιο συγκεκριμένα, γιατί δεν στηρίχτηκε η –πρώτη χρονικά- πρωτοβουλία που πάρθηκε για την διοργάνωση εργατικής πρωτομαγιάς αλλά αντίθετα ακολούθησε μια δεύτερη πρωτοβουλία που κάλεσε στο Μουσείο; Τι είναι αυτό που παραλύει τη συνεργασία, έστω την κοινή κάθοδο στον δρόμο -μια μέρα όπως η εργατική Πρωτομαγιά- όλων εκείνων των δυνάμεων που κάνουν σε πολλά σημεία (όχι όλα) την ίδια κριτική σε ΓΣΕΕ και ΠΑΜΕ και που στο παρελθόν έχουν συνεργαστεί (λίγο ή πολύ) για διάφορα θέματα π.χ. Ασφαλιστικό, στήριξη ΠΕΚΟΠ.
Τι μας πάει πίσω με λίγα λόγια;
Πολιτικο-ιδεολογικοί υποκειμενισμοί και προκαταλήψεις. Αυτά μας πάνε πίσω. Για πολλούς η Βικτώρια ήταν «αναρχική» φάση, για άλλους το Μουσείο ήταν «οι αριστεριστές». Και όμως δεν ήταν έτσι! Αν στο Μουσείο υπήρχαν πολλές πολιτικές οργανώσεις με έντονη παρουσία, δεν σημαίνει ότι δεν κατέβηκαν άνθρωποι που πρώτα και κύρια βλέπουν τον εαυτό τους σαν αγωνιζόμενους εργαζόμενους. Οι ωρομίσθιοι π.χ. που δίνουν μάχη αυτόν τον καιρό, ήταν εκεί.
Αλλά και στη Βικτώρια. Κανένα αναρχικό πανό δεν υπήρχε στην Βικτώρια μέχρι να έρθει ένα από το Μουσείο, όλα τα πανό επικεντρωμένα στο εργατικό ζήτημα-κίνημα, κόσμος πολύς που μπορεί να έχει μια πολιτική αναφορά στην αριστερά ή την αντιεξουσία αλλά που κατέβηκε ΚΑΙ ως εργαζόμενος. Στο κάτω-κάτω εργατική είναι η Πρωτομαγιά, ούτε αριστερή, ούτε αναρχική.
Τι θέλω να πω εν ολίγης;
Α) Η πρωτομαγιά είναι πια αργία. Στην κοινωνική αντίληψη των εργαζομένων είναι αργία. Είναι ιστορικό το ζήτημα, δεν ήμαστε το ’60-’67 που ήταν μεγάλο ζήτημα αν θα γίνει απεργία και πορεία την πρωτομαγιά και πολλά σωματεία και αγωνιστές έδιναν τη ψυχή τους σε αυτή την υπόθεση. Σήμερα είναι «ιστορική, κοινωνικά κατεκτημένη αναπαράσταση» ότι η πρωτομαγιά είναι μια αργία όπως οι άλλες. Ειδικά αν πέφτει τριήμερο, ο σημερινός εργαζόμενος απλά θα κάνει κάτι φυσικό, θα προσπαθήσει να ξεκουραστεί, να πάει ένα ταξιδάκι, να απολαύσει τον χρόνο εκτός εργασίας (άλλωστε όλη την άλλη χρονιά δουλεύει εντατικοποιημένα πια). Έτσι τις πορείες της Αθήνας ήταν ο «πολιτικοποιημένος» κόσμος που τις στήριξε, και όχι οι καθημερινοί εργαζόμενοι που π.χ. έχουν αναφορά τα πρωτοβάθμια σωματεία και που μπορεί σε μια δράση τους να κατέβουν.
Β) Τώρα, ο «πολιτικοποιημένος» κόσμος κλίνει πολύ πιο εύκολα στο να κατηγοριοποιήσει πολιτικο-ιδεολογικά την κάθε φάση: Μουσείο = αριστεριστές, Βικτώρια = αντιεξουσιαστές. Εδώ η ευθύνη βαραίνει τους διοργανωτές των πορειών και κυρίως τις εργατικές συλλογικότητες και τα πρωτοβάθμια σωματεία, να περάσουν ένα μήνυμα ότι «εργατική είναι η πρωτομαγιά, όλοι μαζί ΩΣ ΕΡΓΑΤΕΣ στον δρόμο». Και επειδή με την ΓΣΕΕ και το ΠΑΜΕ υπάρχει πρόβλημα, «όλοι μαζί σε μια ανεξάρτητη εργατική συγκέντρωση». Αυτό δεν έγινε γιατί και στις συλλογικότητες και στα σωματεία δεν επικρατεί μια κινηματική λογική αλλά αντίθετα οι πολιτικοί υποκειμενισμοί παρεμβαίνουν καταλυτικά. Δεν είναι τυχαίο αυτό που έγινε με ένα τόσο ιστορικό και δυναμικό πρωτοβάθμιο σωματείο όπως το Βιβλίου-Χάρτου ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ, ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!!! Πολιτικοί υποκειμενισμοί και ιδεολοψίες παντού. Και στην Εργατική Συνέλευση για την Πρωτομαγιά 2009, όπως ενημερώθηκα, και στο Μουσείο (που ασφυκτιούσες από τις πολιτικές οργανώσεις που επικαθόριζαν τη συγκέντρωση).
ΜΙΑ ΕΥΧΗ ΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ: Ε λοιπόν αν είχα ένα μαγικό ραβδάκι θα ήθελα η επόμενη πρωτομαγιά να γίνει αποκλειστικά από εργατικές συλλογικότητες και σωματεία και να μην υπάρχει ούτε ένα πανό της αναρχίας/αντιεξουσίας, ούτε ένα πανό της εξω-κοινοβουλευτικής αριστεράς. Αντίθετα να θυμηθούμε όλοι ότι η πρωτομαγιά ανήκει πάνω απ΄ όλα στους εργάτες, και σαν εργάτες, σαν ριζοσπάστες εργάτες και συλλογικότητες που κατακρίνουν τον εργοδοτικό και κομματικό συνδικαλισμό να κατέβουμε στον δρόμο. Αυτό.
Υ.Σ. Σε αυτό το μπλογκ, είχα βάλει ένα κείμενο για «4 πόλους και 1 τάση στο εργατικό κίνημα» (δες http://rizospastes.blogspot.com/2008/06/blog-post_22.html). Λοιπόν αυτή η τάση φαίνεται ότι μεγάλωσε λιγάκι στην Αθήνα και παρουσιάστηκε «σαν πόλος» στην πλ.Βικτωρίας. Το θέμα όμως είναι όσοι έχουν μια κοινή κριτική σε ΓΣΕΕ και ΠΑΜΕ να συμβαδίσουν, να αφήσουν πίσω αριστερίστικες ή αντιεξουσιαστικές ιδεοληψίες, να χτίσουν μια πραγματικά ανεξάρτητη αλλά και ισχυρή πτέρυγα στο εργατικό κίνημα, ανεξάρτητη και από κόμματα (εδώ βάζω και το άτυπο αναρχικό/αντιεξουσιαστικό κόμμα-κουλτούρα και τα πάμπολα εξω-κοινοβουλευτικά κόμματα της Αριστεράς), ανεξάρτητη και από την εργοδοσία και τον παραγοντισμό των περισσότερων συνδικάτων. Αυτή η πτέρυγα θα προέλθει από τα πιο ώριμα και κινηματικά κομμάτια που συγκεντρώθηκαν στην Βικτώρια και το Μουσείο, και όχι απ΄ όσους δεν μπορέσουν να ακολουθήσουν, όσους μείνουν στην πολιτικό-ιδεολογική τους ασφάλεια/μαγαζάκι.
Υ.Σ.2. Θα ήταν ίσως χρήσιμο, για πολλούς και πολλές που μιλούν για ανεξάρτητη πτέρυγα του εργατικού κινήματος, το ανάγνωσμα «Η κίνηση των 115» του Δ.Λιβεριάτου. Μιλά για το κίνημα των πρωτοβάθμιων σωματείων και ομοσπονδιών ενάντια στην ελεγχόμενη ΓΣΕΕ την περίοδο 1962-1967. Το βιβλίο έχει πολλά διδάγματα, θετικά και αρνητικά, π.χ. το κίνημα των 115 (που όταν επιβλήθηκε πια η χούντα αριθμούσε 1000 σωματεία) αρνούνταν την οικονομική ενίσχυση από αφεντικά και κράτος. Από την άλλη, έδινε μεγάλη έμφαση στον εκδημοκρατισμό του συνδικαλιστικού κινήματος και της πολιτικής ζωής και δεν είδε τον εαυτό του ως δύναμη ριζικών αλλαγών. Κάθε κριτική πάντως πρέπει να λάβει υπόψη την κοινωνική-ιστορική συνθήκη της εποχής, π.χ. τι σήμαινε μετεμφυλιακή Ελλάδα.
Υ.Σ.3 Ίσως η πρωτομαγιά δεν είναι καλή ευκαιρία για την ενότητα της ανεξάρτητης ταξικής πτέρυγας καθότι τα συγκεκριμένα ζητήματα ενώνουν περισσότερο απ' ότι οι αφηρημένοι εορτασμοί ή οι αφηρημένες θεματικές. Εκτός αν η πρωτομαγιά έχει και αυτή ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο π.χ. αν είχε διοργανωθεί ως μέρα αλληλεγγύης στην Κούνεβα που θα κατέληγε σε μια συγκεκριμένη δράση υπερ της, είναι πιθανόν να υπήρχε μεγαλύτερη σύμπνοια.
8 σχόλια:
Σωστά όλα αυτά όμως τα ζητήματα είναι πολύ πιο δύσκολα και πολύ πιο σύνθετα και μαγικά ραβδάκια όπως ξέρεις δεν υπάρχουν...
Για να γίνει αυτό που λες και να ξεπεραστούν οι ιδεοληψίες απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις: θα πρέπει π.χ. να αλλάξει η σύνθεση ή ο συσχετισμός δύναμης (όπως λένε οι αριστεροί) μέσα στα σωματεία, τα συνδικάτα και τις εργατικές συλογικότητες. Δηλαδή, θα πρέπει να συμμετέχουν εργαζόμενοι/ες, εργάτες/ιες και γενικότερα αγωνιστές που να θέτουν το κοινωνικό ζήτημα πέρα από πολιτικές ταμπέλες και διαχωρισμούς.
Θα πρέπει τα πολιτικοποιημένα κομμάτια που συμμετέχουν ήδη στα σωματεία και τις συλλογικότητες να κρατάνε έξω τις κομματικές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες και να θέτουν πρώτα και πάνω από όλα ως ύψιστο ζήτημα της αυτονομίας του εργασιακού/ταξικού.
Θα πρέπει επίσης τα σωματεία να αναμορφωθούν σχεδόν από την αρχή ούτως ώστε να αποτελούν δομές που δε θα αποκλείουν τους εργαζόμενους με μη πολιτική/αγωνιστική εμπειρία, αλλά θα αποτελούν βήμα ουσιαστικής τους έκφρασης. Αυτό δεν προϋποθέτει απλώς και μόνο αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες ή αυτοοργάνωση (η επίμαχη λέξη) μιας και αποδεδειγμένα ακόμα και σε αμεσοδημοκρατικές και αυτοοργανωμένες διαδικασίες (βλ. περίοδος Δεκέμβρη και μετά) υπάρχουν φαινόμενα όπου πρακτικά αυτοί με την μικρότερη εμπειρία δεν μπορούν να μιλήσουν.
Επίσης, σου θέτω ακόμα ένα ζήτημα: το σωματείο ως μορφή αντιστοιχεί στη σημερινή και κοινωνικη και ταξική σύνθεση της εργατικής τάξης και στη σημερινή οργάνωση της παραγωγής; Βασικό ερώτημα, αλλά τεράστια κουβέντα. Ή μήπως οι μικρές εργατικές ομάδες ή οι επιτροπές αγώνα μπορούν να εκπροσωπήσουν καλύτερα την υποκειμενικότητα του σύγχρονου κινητικού εργάτη; Πώς να οργανωθείς σε ένα σωματείο από τη στιγμή που αλλάζεις πάνω από 10 δουλειές μέσα μερικά μόλις χρόνια;;;;
Και πώς θα γίνουν όλα αυτά από τη στιγμή που 1) οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν πολύ λίγο τα σωματεία ως εργαλεία αγώνα. Υπάρχει δηλαδή το δεδομένο (αποδεδειγμένα) της κρίσης στη συμμετοχή των εργαζομένων 2) Αυτό που λες: οι ρυθμοί εργασίας όλο και εντατικοποιούνται με αποτέλεσμα: "Ειδικά αν πέφτει τριήμερο, ο σημερινός εργαζόμενος απλά θα κάνει κάτι φυσικό, θα προσπαθήσει να ξεκουραστεί, να πάει ένα ταξιδάκι, να απολαύσει τον χρόνο εκτός εργασίας (άλλωστε όλη την άλλη χρονιά δουλεύει εντατικοποιημένα πια)". Που χρόνος για συμμετοχή σε οτιδήποτε άλλο πέρα από την επιβίωση; 3) ζούμε σε μια εποχή ακραίας εξατομίκευσης πάνω στην οποία έχει επικαθίσει η τρομοκρατία της κρίσης. Δηλαδή, χοντρικά "κοίτα την πάρτη σου να μη χάσεις και τη δουλειά που έχεις"... Αυτό παραπέρα σημαίνει πως το πολιτικό/εργασιακό έχει χάσει την κεντρική του αξία (βέβαια η κρίση αναγκαστικά τα ξαναφέρνει στο προσκήνιο) 4) Τα πολιτικά υποκείμενα (είτε της αριστεράς είτε της αντιεξουσίας) πολύ-λίγο φαίνεται να ενδιαφέρονται για την αυτονομία του ταξικού και περισσότερο να βγουν κερδισμένα πολιτικά από την παρούσα κατάσταση και τη μετά το Δεκέμβρη εποχή. Το ζήτημα της εξαργύρωσης των τόσων ημερών στο δρόμο...) Ειδικά η ΑΝΤΑΡΣΥΑ εχει στηθεί ΚΑΤΕΞΟΧΗΝ πάνω στη βάση αυτή (οι εκλογές είναι πολύ κοντά, εξάλλου). Από την άλλη, ειδικά κάποια κομμάτια της αναρχίας βλέπουν την κρίση ως την καλύτερη ευκαιρία για προπαγάνδιση των δικών τους ιδεών (αυτά με δικά τους λόγια). Εν πάσει περιπτώσει, και στις δύο περιπτώσεις η λογική του αγώνα και της αντίστασης έρχεται σε δεύτερη μοίρα ή όπου δεν έρχεται σε δεύτερη μοίρα είναι περίπου καλή όσο εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτικών δυνάμεων που ήδη υπάρχουν.
Και τέλος για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται μια διαφορετική αντίληψη του κοινωνικού με το πολιτικό που θα απαντά και στη συνήθη ανοργανωσιά της αντιεξουσίας και στη συνήθη λεννινιστική λογική της αριστεράς.
Θα το ξαναπώ όμως και κλείνω: από το πόσο γρήγορα θα καταφέρουμε να κατανοήσουμε τα νέα δεδομένα που έχουμε μπροστά μας και το περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί με φόντο τον Δεκέμβρη και με ορίζοντα την κρίση θα εξαρτηθεί αν και κατά πόσο θα υπάρξει κάποια σοβαρή προοπτική για την ανάπτυξη αυτού του αυτόνομου ταξικού κινήματος. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει αναγκαστικά να επινοήσουμε μορφές δράσης και τρόπους οργάνωσης ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ, περιεχόμενα αγώνα που ξεπερνούν διαχωρισμούς και διαιρέσεις και μας ενοποιούν στην ταξική βάση. Αυτά όλα είναι ζητήματα ακόμα ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ και εμείς είμαστε μόνο στην αρχή.
Χαίρομαι επειδή υπάρχουν σύντροφοι που ακόμη περπατάνε σταθερά και επίμονα στους δρόμους και δέν πετάνε στα σύννεφα.Έχουμε δρόμο μπροστά και πρέπει να τον βαδίσουμε όρθιοι,με καθαρή σκέψη και συνείδηση.
Προς F.G.A.
Έχεις πολύ δίκιο σε όλα. Και η σύνθεση στις συλλογικότητες πρέπει να αλλάξει προς το "κινηματικό", και τα μικροπολιτικά να απομονωθούν (αυτά στηλιτεύω βασικά στο κείμενο μου διότι μποϋκοτάρουν και τους "κινηματικούς" αλλά κυρίως τη συμμετοχή "μη-εμπειρου" κόσμου) και να δώσουμε χώρο σε νέες μορφές οργάνωσης που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες του κόσμου.
Στην Θεσσαλονίκη πολλές φορές έχω προτείνει τη δημιουργία μιας ανοιχτής συνέλευσης εργαζομένων/ανέργων, ακριβώς επειδή πολύς κόσμος (κι εγώ) είμαστε κινητικοί στην δουλειά και επίσης πολύ συχνά δεν υπάρχουν δυνατότητες για οργάνωση στο στενό εργασιακό χώρο ή κλάδο. Τζίφος, καθένας κοιτά περισσότερο το (αναρχικό ή αριστερό) μαγαζί και υπάρχουν πολλές αγκυλώσεις.
Στην υπόθεση Μάλαμα πήγαμε να το σπάσουμε αυτό αλλά πάλι ακούσαμε περισσότερη κριτική ότι ήταν "μια επιτροπή αλληλεγγύης σαλάτα" παρά ότι ένα ριζοσπαστικό δυναμικό της πόλης άφησε για λίγο πίσω τους διαχωρισμούς του και τις παρελθοντικές πικρίες για να βοηθήσει έναν συνάδελφο που παλεύει.
Τώρα ότι τα σωματεία έχουν κρίση συμμετοχής για πολλούς λόγους αληθεύει αλλά πρέπει να τα δούμε ως εργαλεία αγώνα και όχι ως αυτοσκοπό -ένα σύνηθες λάθος. Και μη-μαζικό να μην είναι ένα σωματείο μπορεί να κάνει πολύ δουλειά! Δεν λέω ότι δεν μας ενδιαφέρει η μαζικότητα, είναι πολύ κρίσιμη, αλλά μη-μαζικά σωματεία που κάνουν δύο-τρία πράγματα έχουμε π.χ. ΠΕΚΟΠ και ΣΒΕΟΔ. Η τελευταία μάλιστα πήρε αρχικά την πρωτοβουλία για την πρωτομαγιά στην Βικτώρια που συγκέντρωσε τόσο κόσμο. Οι συλλογικότητες που κάνουν αγώνα έχουν σημασία και η μορφή που θα πάρουν μάλλον σχετίζεται με την αντικειμενική κατάσταση που βρίσκουν μπροστά. π.χ. στον ιδιωτικό τομέα είναι δυσκολότερο να σταθείς χωρίς σωματείο απ' ότι στον δημόσιο τομέα. Αυτά όμως τα ξέρουμε. Εμένα με απασχολεί πολύ η κρίση, τα επίδικα ζητήματα που αναδεικνύει στους διάφορους κλάδους, τις αντιστάσεις που δειλά βγαίνουν. Εκεί είναι το ψωμί, και η ανασύνθεση της "ανεξάρτητης πτέρυγας" θα γίνει με συγκεκριμένα ζητήματα. Τι θα γίνει π.χ. με την ΠΕΚΟΠ και την πόρτα που τρώνε οι μετανάστριες εργάτριες στις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ;; Αυτή τη στιγμή η ΠΕΚΟΠ πιέζεται.
Κλείνοντας, νομίζω ότι αυτό που γράφεις ότι "Και τέλος για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται μια διαφορετική αντίληψη του κοινωνικού με το πολιτικό που θα απαντά και στη συνήθη ανοργανωσιά της αντιεξουσίας και στη συνήθη λεννινιστική λογική της αριστεράς" είναι το πιο σημαντικό. Αυτή τη διαφορετική αντίληψη πρέπει να την προωθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο, με λόγια και πράξεις. Χρειαζόμαστε οργάνωση αλλά μπορούμε να καθοδηγήσουμε τον εαυτό μας μόνοι μας -τα κόμματα και οι πολιτικές ομάδες και οργανώσεις να το σεβαστούν και να μην έρχονται να μας λένε «τη γραμμή». Time to organize έλεγαν οι Wobblies, ένα σωματείο που συμμετείχαν και σοσιαλιστές, και αναρχικοί, και ανένταχτοι, μια Α΄ διεθνής...
Προς antistasi
Χαίρομαι και εγώ που σου άρεσαν όσα γράφονται. Έχω πικρία βέβαια γιατί στο antistasi νομίζω ότι τονίστηκε μόνο η συγκέντρωση του μουσείου αλλά δεν πειράζει. Μουσείο ή Βικτώρια, που θα πάει, κάποια στιγμή η "ανεξάρτητη πτέρυγα" θα ωριμάσει και θα συμβαδίσει...Για να μην έχουμε φαινόμενα τύπου βιβλίου κ χάρτου. Αλήθεια, δεν θα ήταν καλό το συγκεκριμένο σωματείο που χωρίστηκε στη μέση να το ξεπεράσει γόνιμα κάνοντας άνοιγμα ώστε του χρόνου να μπει μπροστά για τη διοργάνωση μιας καλύτερης και κοινής πρωτομαγιάς της ανεξάρτητης πτέρυγας;;
Το ξέρω, ευχολόγια, αλλά προς τα εκεί θα πρέπει να είναι η κατεύθυνση μας…
:-)
To ζήτημα είναι τί εισπράτει καθένας απο τη δράση,τις πρωτοβουλίες και τις αναλύσεις που κάνει ή προσπαθεί να κάνει.Πάντα η κατάρα θα είναι το κάθε βιλαετι να θεωρεί ότι η δική του σπορά είναι καλή και να υποβαθμίζει την προσπάθεια των άλλων.Δέ σου κρύβω ότι δίπλα στη δική σου πικρία μεγάλωσε και ο δικός μου θυμός.Θύμωσα γιατί βλέπω ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ,να αναπαράγεται ο κύκλος της εσωστρέφειας και της αυτόκεντρης ανάπτυξης,της αυτοικανοποίησης και της στείρας μοναδικότητας.
Είναι σάν το μικροαστό που επειδή μπήκε κόσμος στο μαγαζί αγόρασε εμπορεύματα νομίζοντας ότι πάντα έτσι θα είναι και στο τέλος χρεοκόπησε.
Φιλοδοξώ ότι ψύχραιμες και έμπειρες καθώς φαίνεται φωνές όπως η δική σου θα μπορέσουν να συμβάλλουν στην κοινή πορεία.
Όχι χαζοχαρούμενα και με τη λογική της άχρωμης και άοσμης ενότητας αλλά μέσα απο διάλογο,συγκρούσεις και πολιτικά επιχειρήματα, προωθώντας την ενότητα των επαναστατών αγωνιστών.
Το Υ.Σ. σου είναι σχεδόν ¨όλα τα λεφτά¨,όπως βέβαια και το ανάλογο άρθρο του va.al στο http://mutantjazs.blogspot.com/2009/05/blog-post_05.html/
Προσπάθησα να γράψω κάτι ανάλογο εδώ:http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1024241
και μάλιστα πριν επεκταθεί ο...σχολιασμός,αλλά η Δ.Ο. φαίνεται πως προστατεύει το ¨αναρχικό φαντασιακό¨ και μου τα διέγραψε.
Νομίζω πως τουλάχιστον καλό είναι να το προσθέσεις ως μια εμπεριστατωμένη άποψη πάνω στην πορεία.
Απάλευτε αν το άρθρο σου είναι αυτό εδώ (http://enosy.blogspot.com/2009/05/blog-post.html) τότε έχω link στο άρθρο που έχει μπει στην πρώτη σελίδα. Από εκεί και πέρα, απ' ότι είδα στο Indymedia έχει γίνει χαμός σχετικά με το τι έγινε την Πρωτομαγιά και έχει ξεφύγει πολύ η κουβέντα, έχει χάσει σε μεγάλο βαθμό της ουσία της. Ελπίζω να μην το πάρεις σαν λογοκρισία λοιπόν ότι δεν θα βάλω τίποτα άλλο κεντρικό για την πρωτομαγιά, άλλωστε το βλέμμα μας να είναι μπροστά. :-)
Και ποιος είσαι εσύ που θα απαγορεύσεις στην οποιαδήποτε πολιτική συλλογικότητα να κατεβαίνει με πανώ και μπλοκ στο δρόμο;Από πότε η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας,η οργάνωση Ξεκίνημα, η γιαγιούλα με το περιοδικό Στάλιν και το Αναρχικό Στέκι Θερσίτης πρέπει να παίρνουν την άδεια από σένα για να διαδηλώσουν μαζί και δίπλα στους εργάτες;
Φίλε με την απορία,
α) εννοείται ότι δεν καθορίζω εγώ αν οι πολιτικές συλλογικότητες κατέβουν δίπλα στους εργάτες. Σχήμα λόγου ήταν η ευχή μου. Αλήθεια, όμως, αυτές οι συλλογικότητες δεν αποτελούνται από εργάτες; Προτιμούν να κατεβαίνουν οι εργάτες των πολιτικών συλλογικοτήτων με τις πολιτικές συλλογικότητες τους την πρωτομαγιά ή με τους συνάδελφους τους εργάτες; Γιατί προτιμούν τις πολιτικές συλλογικότητες; Τι σημαίνει αυτή η στρατηγική στο εργατικό κίνημα; Πως την αξιολογούμε μέχρι σήμερα;
β) Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι το ζήτημα είναι πιο βαθύ. Και όπως λέει και ο FGA στο σχόλιο του, προτείνω το εξής: "Θα πρέπει τα πολιτικοποιημένα κομμάτια που συμμετέχουν ήδη στα σωματεία και τις συλλογικότητες να κρατάνε έξω τις κομματικές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες και να θέτουν πρώτα και πάνω από όλα ως ύψιστο ζήτημα της αυτονομίας του εργασιακού/ταξικού." Αυτή η θέση, τουλάχιστον για μένα, πηγάζει από την ίδια μου την κοινωνική εμπειρία. Κάποτε κατέβαινα και εγώ με την πολιτική μου ταυτότητα, μέχρι να καταλάβω ότι πρώτα και κύρια είμαι εργαζόμενος και μετά αριστερός, δεξιός, αναρχικός κτλ. Την πολιτική μου αντίληψη δεν θα την κρύψω, αλλά θα την θέσω με όρους ισοτιμίας με τους καθημερινούς μου συνάδελφους. Για να συνδιαμορφώσω μαζί τους το "τι και πως θα το κάνουμε".
Δημοσίευση σχολίου